هفتمین کنگره کشوری شهدای دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در بهمن ماه برگزار میشود

هفتمین کنگره کشوری شهدای دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در بهمن ماه برگزار میشود

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، بهمنظور ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل تکریم از خانواده های بزرگوار شهدای داروسازی اولین جلسه برگزاری کنگره شهدای داروساز، روز یکشنبه مورخ 03/04/ 1403 در دفتر ریاست دانشکده داروسازی با حضور دکتر محسن امینی ریاست دانشکده، دکتر احسان مقیمی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران ، دکتر سید اسماعیل سادات ابراهیمی معاون غذا و دارو دانشگاه، بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران، دکتر سلطان نژاد نماینده موسسه طب رزمی، دکتر خلعت بری مدیر روابط عمومی شرکت داروی برکت، توکلان معاون توسعه کسب و کار هلدینک خوارزمی، دکتر سیدرضا حسینی سده معاون مدیریت دانشجویان شاهد و ایثار، دکتر اکبر احمدی کارشناس مدیریت امور ایثارگران، دکتر محمدرضا دلنوازی معاونت مالی- اداری دانشکده، دکتر سیدی فر رابط دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشکده داروسازی و قدمی کارشناس روابط عمومی موسسه طب رزمی برگزار گردید .

در ابتدای جلسه دکتر احسان مقیمی ضمن تشکر از حضور مدعوین با اشاره به برگزاری شش دوره یادوآره شهدای دانشکده داروسازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر جوان به ویژه دانشجویان و آثار پرخیر برکتی که این یادواره ها برای دانشگاه دارد تصمیم گرفته شده که این برنامه را با امید خدا برگزار نماید وی گفت ایثار و شهادت از جمله مفاهیمی است که در تمام جوامع بشری برای کسانی که در راه ارزش‌ها فداکاری نموده و کشته می‌شوند، به دیده احترام نگریسته و آنان را مقدس می‌دانند. فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بارزترین خصوصیات ادیان الهی به‌ویژه دین مبین اسلام است. این فرهنگ با هدف دفاع از اصول و مبانی اعتقادی، تحول ویژه‌ای را در نظام زندگی و فرهنگی مردم ایجاد کرد. دلسوزان کشور و در صدر آنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم، علاوه بر اتخاذ راه‌های متعدد از جمله تقویت دفاعی و تولید نیروی بازدارندگی، بهترین راهکار را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانستند. این موضوعی که می‌بایست امروزه به‌عنوان یک مسئله مهم و اساسی در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران تعلیم‌وتربیت کشور بزرگ ایران اسلامی جهت مقابله و دفع تهدیدات، برای رسیدن به تمدن اسلامی قرار گیرد، مشاور ایثارگران رئیس دانشگاه افزود امیدواریم  از تجربیات شما بزرگواران جهت  هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره بهره مند شویم

در ادامه حاضرین پس از ارائه توضیحات سوابق پیشین خود در این زمینه، اعلام همکاری کرده و پیشنهاداتی را بشرح ذیل بیان نمودند.

  1. لحاظ دانشجویان بعنوان گروه هدف کنگره
  2. استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه های استان تهران
  3. استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت دانشجویان به ویژه دانشجویان سالهای اخیر در امور اجرایی کنگره و همچنین دانشجویان بین الملل
  4. بازدید از صنعت داروسازی و مسیر تاریخی آن برای ایجاد جذابیت و انگیزه در دانشجویان
  5. اهدا جایزه ویژه  امسال به خانواده شهید فقیهی
  6. برگزاری کنگره در موزه ملی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  7. برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی برای جذب هرچه بیشتر قشر دانشجویی
  8. برگزاری مراسم غبار روبی از مزار شهدای ( سلامت/ امداگر/ مدافع حرم/ دفاع مقدس)
  9. تقدیر از خانواده های شهدای دارو ساز دوران دفاع مقدس
  10. ساخت تندیس شهدا در قالب هدیه و رونمایی آن در زمان و مکان برگزاری کنگره
  11. تهیه تمبر نمادین از شهدا
  12. نشر کتاب از شهدای دارو ساز
  13. تعیین زمان برگزاری در اوایل شروع ترم نیمسال دوم
  14. تهیه کلیپ از روند اقدامات انجام شده برای کنکره و پخش آن در زمان برگزاری

در پایان جلسه مشاور ایثارگران رئیس دانشگاه ضمن تشکر از مشارکت مدعوین در ارائه پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه، گفت با توجه به نظرات همکاران برنامه در بهمن ماه برگزار خواهد شد وی از دکتر امینی درخواست نمود تا دانشکده داروسازی مسئولیت برگزاری کنگره را برعهده بگیرد و مقرر شد دکتر سیدی فر بعنوان دبیر اجرایی کنگره در این زمینه با همکاری مدیریت امور ایثارگران دانشگاه  ایفای نقش کند.

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم